|

کالابرگ الکترونیکی

توزیع کالابرگ الکترونیکی جدید | فطریه دولت برای این دهک ها در راه است

کالا برگ الکترونیکی فجرانه که به صورت اعتبار به حساب افراد واریز میشود هیچ پیش شرطی ندارد.

توزیع کالابرگ الکترونیکی جدید  | فطریه دولت برای این دهک ها در راه است
کد مطلب : 43478

خبر نگار علی طاهری

یاسر کابینی اظهار کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: 30 میلیون نفر از طرح فجرانه کالابرگ استقبال کردند؛ که استقبال بسیار خوبی است.

وی افزود: در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا ۷ درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

کابینی تصریح کرد: دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد و کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰ درصد مردم کشور مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند، گفت: اکنون ۷۲۰۰ میلیارد تومان طی ۱۱ روز یارانه به مردم پرداخت شده است که این رقم به جز یارانه خودشان بوده و اعتبار تشویقی است. ۲۳ هزار میلیارد تومان هم مردم خودشان خرید کرده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تالش تاکید کرد: سبدی که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

کابینی گفت: برای سهولت خانوارها اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (شما) راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، افراد بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده و فروشگاه‌ متصل به طرح را پیدا و از آن فروشگاه‌ها به صورت اعتباری خرید کنند.

وی افزود: هر خانوار می تواند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار خود را استعلام بگیرد، همچنین مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ پاسخگوی سوالات و اعتراضات مردم در این راستا است.

فطریه دولت برای این دهک ها در راه است

کابینی تاکید کرد: دریافت نقدی یارانه هیچ ربطی به استفاده از طرح فجرانه ندارد و یارانه افراد استفاده‌کننده از این طرح قطع نمی‌شود و استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هیچ پیش‌شرطی ندارد و اگر فروشگاهی برای استفاده از اعتبار تشویقی کالابرگ الکترونیک پیش‌شرطی می‌گذارد، تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه عاملیت فروش اختیاری بوده و عاملان فروش جهت ثبت نام می توانند از طریق نصب نرم افزار شما بر گوشی خود و یا با شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* اقدام و برای فعال سازی از طریق دستگاههای پشتیبان پوز کارت خوان خود مراحل لازم را انجام دهند، گفت: فروشگاههایی که خارج از این طرح فجرانه یا کالاهایی غیر مشمول سبد حمایتی را عرضه کنند مرتکب تخلف شده و سرویس پشتیبان آنها قطع خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین