|

باد شدید و رگبار باران و تگرگ در مناطق مختلف/ضرورت احتیاط در کوهنوردی و چرای دام

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا دوشنبه هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در سواحل خزر، غرب کشور و استان‌هایی نظیر خراسان شمالی، قم، اصفهان، زنجان، البرز، قزوین، تهران و کرمان داریم.

باد شدید و رگبار باران و تگرگ در مناطق مختلف/ضرورت احتیاط در کوهنوردی و چرای دام
کد مطلب : 8243

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تراز اقتصاد در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در سواحل خزر، خراسان شمالی، استان مرکزی، قم، اصفهان، زنجان، همدان، البرز، قزوین، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ششم اردیبهشت این وضعیت علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد، در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور هم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در منطقی که ذکر شد، تا دوشنبه وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گردو خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود، احتیاط در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و تحکیم سازه‌های موقت در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد روز سه شنبه هفتم اردیبهشت با تقویت جریانات ناپایدار بر روی کشور در غرب و شمال غرب کشور مرکز کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و نواحی مرکزی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیشِ رو افزایش نسبی دما در سواحل خزر خواهیم داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و تشدید بارش در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیشِ رو مواج است: اضافه کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی گرد و خاک در زابل خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در برخی ساعات و رگبار و رعد و برق با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۱ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب


دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین