|

حرکت اولین قطار اسلام‌آباد-استانبول از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم با احداث یک هزار و ۶۲ کیلومتر خط آنتنی، ۱۲۱ چشمه بار به شبکه ریلی متصل و دسترسی به ۱۳۰ میلیون تن بار برای راه‌آهن فراهم شود.

حرکت اولین قطار اسلام‌آباد-استانبول از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۰
کد مطلب : 4572

به گزارش خبرنگار تراز اقتصاد سعید رسولی امروز در مراسم ورود ۲۸۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی اظهار داشت: اراده کردیم در سال جهش تولید هر ماه یک مراسم افتتاح داشته باشیم و امروز در ماه پایانی سال نیز ۲۸۹ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال جاری جمعاً ۱۰۱۵ دستگاه انواع ناوگان داخلی به شبکه ریلی اضافه شد و در صورت همراهی نظام بانکی سال آینده به سمت خودکفایی در حوزه ریلی شتابان پیش می‌رویم.

وی بیان کرد: امروز یک دستگاه واگن مسطح ۲۶ متری برای اولین بار با قابلیت حمل دو کانتینر ۴۰ فوت وارد شبکه ریلی می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: امسال در تن کیلومتر از رکورد حمل بار در راه‌آهن عبور کردیم و به رقم ۳۵.۴ میلیارد تومان رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در حمل بار بنادر ۷۵ درصد رشد در شبکه ریلی داشتیم، اضافه کرد: بهره‌وری لوکوموتیو در سال جاری ۱۴.۵ درصد رشد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال سه و نیم میلیون تن بار جدید در شبکه ریلی جذب و سبد بار ریلی متنوع شد همچنین در حوزه حمل و نقل بین المللی ۳۰ درصد در ترانزیت رشد داشتیم و در صادرات رکورد ۱۶ سال اخیر را شکستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی در سال ۱۴۰۰ سهم قابل توجهی از ترانزیت منطقه به ریل اختصاص می یابد.

وی افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۰ اولین قطار آی تی آی از اسلام آباد به استانبول از طریق ایران عبور می‌کند.

رسولی افزود: امسال رکورد حمل کانتینر از بندرعباس از طریق شبکه ریلی را با عدد ۱۲ هزار تن جابه جایی پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار داشت: راه اندازی اولین قطار ویژه پست در مسیر مشهد امسال انجام شد همچنین امسال حمل مستقیم از کشتی به قطار در غلات داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال ۹ مرکز بار به شبکه ریلی و شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم با احداث یک هزار و ۶۲ کیلومتر خط آنتنی ۱۲۱ چشمه بار به شبکه ریلی متصل شود و دسترسی به ۱۳۰ میلیون تن بار برای راه‌آهن فراهم شود و سهم راه‌آهن در برنامه که رقم ۳۰ درصد تکلیف است به ۳۳ درصد برسد.

رسولی گفت: در حوزه مسافری نیز شرکت‌های ریلی با وجود همه مشکلات و عدم دریافت تسهیلات و مشکلات درآمدی همکاری مناسبی داشتند.

انتهای پیام/


دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین