|

لزوم تقویت مزیت رقابتی بنگاه‌های پلیمری با سیاست نوآوری

نایب رئیس انجمن پلیمر گفت: با افزایش سرعت تغییرات و رشد کسب و کارها، سرعت سقوط هم بالا رفته، تا جایی که در حال حاضر تنها 44 درصد رهبران صنعت بیش از 5 سال دوام می‌آورند، در این شرایط توجه به موضوع نوآوری پیشگیرانه ضرورت دارد.

لزوم تقویت مزیت رقابتی بنگاه‌های پلیمری با سیاست نوآوری
کد مطلب : 373

به گزارش خبرنگار تراز اقتصاد، سعید زکایی نائب رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر به ضرورت ایجاد رویکرد جدی به نوآوری در صنایع و بنگاه‌های تولیدی پرداخت و گفت: در شرایط معمول بنگاه‌ها با نگاه گذشته نگر به محاسبه سود و زیان بنگاه خود پرداخته و بر اساس آن چیزی که دارند، بهره‌وری مالی و درآمد خود را افزایش می‌دهند که با این نگاه سرمایه‌گذاری در حوزه جدیدی مثل نوآوری ریسک دارد و شاید خروجی چندانی از نظر مالی نداشته باشد اما این موضوع باعث ایجاد ریسک‌های سیستماتیک در سازمان‌ها می‌شود که ممکن است در اثر تقاضا یا رقابت از بازار حذف شوند.

زکایی خاطر نشان کرد: مفهومی در حال حاضر با عنوان نوآوری پیش‌گیرانه در دنیا مطرح است، از آنجا که سرعت رشد کسب و کارها و تغییرات بسیار زیاد شده است و سرعت سقوط هم به همان نسبت بالا رفته، تا جایی که در حال حاضر تنها 44 درصد رهبران صنعت بیش از 5 سال دوام می‌آورند، موضوع نوآوری پیشگیرانه به عنوان یک موضوع مهم در جهان مطرح شده است.

رئیس همایش ملی نوآوری بر این موضوع نیز تاکید کرد که گاهی ممکن است مبحث نوآوری را یک مفهموم جدید متاثر از تکنولوژی روز بدانیم در حالی که این موضوع را می‌توان از طبیعت و فرایند آن برای بقا بیاموزیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ارگانیسم‌های بیولوژیک طی سیستم‌های پیچیده فعالیت کرده و در حال رقابت برای بقا بودند، بحث تکامل در طبیعت را می‌توان الگویی برای مشاغل دانست که آن‌ها نیز لازم است برای حفظ بقای خود به رقابت پرداخته و باید برای این رقابت آماده شوند.

زکایی گفت: رفتارهای موجود در طبیعت به ما می‌آموزد که کسب و کارها باید هر روز گام‌های کوچک و بزرگ در حوزه فعالیت خود بردارند و این فعالیت خود را به صورت ترکیبی از اقدامات کوچک و بزرگ انجام دهند.

نائب رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران ادامه داد: موجودات طبیعی وقتی تحت فشار و تنش شدید قرار دارند، جهش ژنتیکی انجام می‌دهند، کسب و کارها نیز در بحران‌هایی مثل کرونا وقتی در شرایط تحت فشار، تغییر جدی نداشته باشند و جهش انجام ندهند، محکوم به شکست هستند.

وی در بیان اهداف مهم همایش نوآوری گفت: تقویت مزیت رقابتی بنگاه‌ها توسط نوآوری، رشد بلندمدت کسب و کارهای صنعت پلیمر، آشنایی با مفهموم نوآوری و روش‌های ایجاد آن طی سمینارهای مختلف، کشف فرصت‌های نوآورانه، آشنایی با شرایط جهان و فرصت‌های جهانی نوآورانه و آشنایی با مدل های نوآورانه به ویژه درحوزه کسب و کار و صادرات که در کشور ما با ضعف همراه است، از مهم‌ترین اهدافی است که همایش‌های نوآوری انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این سه سال دنبال کرده است.

انتهای پیام/ب


دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین