|

ستاره‌هایی که آزاد می‌شوند؛ از ایسکو تا دمبله

بنا بر تقویم فوتبالی جهان، از امروز ارتباط چند بازیکن مطرح با تیم‌های کنونی خود به پایان می‌رسد و به‌عنوان بازیکن آزاد در پنجره نقل‌وانتقال با هر باشگاهی می‌توانند قرارداد ببندند.

ستاره‌هایی که آزاد می‌شوند؛ از ایسکو تا دمبله
کد مطلب : 33330

طبق قانون نوشته شده دنیای فوتبال، نهم تیرماه (۳۰ ژوئن) به‌عنوان ضرب‌الاجل در قرارداد‌های باشگاهی بازیکنان نهاده شده و زمان انتقال آزادانه بازیکنان دارای قرارداد تمام شده به تیم‌های جدید فرامی‌رسد.

در میان بازیکنان آزاد نقل و انتقالات تابستانی که قراردادشان از امروز با باشگاه‌های کنونی خود به پایان می‌رسد نام اسطوره‌هایی همچون «عثمان دمبله»، «لوییس سوارز» و «ایسکو» به چشم می‌خورد که هنوز باشگاهی برای بازی در فصل آینده خود پیدا نکرده‌اند.

پدیده‌ای که در سال‌های اخیر به دلیل فشار‌های مالی ناشی از شیوع بیماری کرونا رواج یافته تا آنجا که اکثر باشگاه‌ها و حتی ابر باشگاه‌ها نیز انجام هزینه‌های سرسام‌آور و انتقال پول‌های کلان را مقدور نمی‌بینند و در عوض به دنبال انجام معاملاتی مثل معاوضه بازیکنان خود با بازیکنان سایر باشگاه‌ها به‌منظور تقویت نقاط ضعف تیم خود هستند.

در ادامه، لیستی از بازیکنانی ارزشمند را بررسی می‌کنیم که به‌عنوان بازیکن آزاد می‌توانند گزینه‌های انتقالاتی مناسبی برای تیم‌های مطرح اروپایی باشند.

آزادی «مارسلو» از رئال‌مادرید پس از ۱۶ فصل

این بازیکن برزیلی در سن ۱۸ سالگی وارد مادرید شد و پس از ۱۶ فصل که دفاع چپ رئال‌مادرید را برعهده داشت، این تیم را ترک می‌کند.

مارسلو در دوران حضور خود در تیم کهکشانی‌ها، کسب ۶ قهرمانی لیگ، ۲ کوپا دل ری، پ۵ سوپرکاپ اسپانیا، ۵ لیگ قهرمانان اروپا، ۳ سوپرکاپ اروپا و ۴ جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه خود دارد. وی هنوز باشگاهی برای بازی در فصل آینده خود پیدا نکرده است.

«ایسکو» و ترک رئال مادرید پس از ۹ فصل

وی در سن ۲۱ سالگی به تیم رئال‌مادرید پا گذاشت و حال پس از ۹ فصلی که در آن تمام عناوین ممکن را به دست آورده، این تیم را ترک می‌کند.

با وجود عملکرد متناوب و تداوم کیفی که او داشته است، تیم‌هایی مانند سه ویا به جذب او علاقه‌مند است.

ستاره‌هایی که آزاد می‌شوند؛ از ایسکو تا دمبله

آزادی «لوئیس سوارز» از بند اسپانیا

سوارز که بازی در تیم بارسلونا و ۲ فصل حضور در آتلتیکومادرید را در کارنامه دارد دیگر قرار نیست در اسپانیا بماند، اما هنوز در مورد آینده خود چیزی نگفته است. او احتمالاً باید آینده فوتبالی خود را در ایالات متحده جستجو کند.

آزادی بدون آینده نامشخص برای «عثمان دمبله»

دمبله یکی از نام‌های پرآوازه بازار نقل و انتقالات است که هنوز در مورد تمدید قرارداد با آبی اناری به تصمیم قطعی نرسیده، اما وضعیت او نسبت به زمستان بسیار تغییر کرده است، زیرا ژاوی کاملاً می‌خواهد او را حفظ کند و این تمایل از سوی دمبله هم وجود دارد. پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ هم از جمله باشگاه‌هایی هستند که به دنبال جذب این بازیکن فرانسوی هستند.

منبع : ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین