|

۵ هزار سهامدار ۳۲ میلیارد ریال سود اوراق حامی گرفتند

مدیر تسویه اوراق بهادار شرکت سپرده گذاری مرکزی از پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال اوراق اختیار فروش تبعی با نماد حامی ۱۴۰۱ به دارندگان این اوراق خبر داد.

۵ هزار سهامدار ۳۲ میلیارد ریال سود اوراق حامی گرفتند
کد مطلب : 33276

هادی علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با بیان اینکه سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار « اوراق تبعی حامی» را با هدف حمایت از سهامداران خرد بازار سرمایه به تصویب رساند، گفت: روز گذشته تسویه حدود ۵ هزار دارنده این اوراق که طبق محاسبات شرکت فناوری بورس تهران، شرایط لازم برای اعمال این اوراق را داشتند از طریق اطلاعات سامانه سجام انجام شد.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ طرح اوراق تبعی حامی با هدف حمایت از سرمایه‌داران خرد تصویب شد، گفت: بر اساس این مصوبه آن دسته از سهامدارانی که در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۹ مجموع دارایی‌های سبد سهام آن‌ها ۱۰ میلیون تومان یا کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود سهامدار خرد محسوب می‌شدند.

مدیر تسویه اوراق بهادار سمات یادآور شد: بر اساس مصوبه سازمان بورس مقرر شده بود، این دسته از سهامداران چنانچه سبد سهام خود را تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ به فروش نرسانند و در این دوره زمانی کمتر از ۲۵ درصد سود کنند، به آنها سودی معادل ۲۵ درصد پرداخت شود که روز گذشته ۵ هزار سهامدار با این شرایط از سوی سمات شناسایی شده و سود خرید اوراق حامی به حساب شبای آنها واریز شده است.

علیپور تصریح کرد: در پرتفوی سهامداران دارای اوراق حامی چنانچه دارا و پالایش یکم و همچنین عرضه اولیه‌هایی بوده که در این بازه سود بالای ۳۰ درصد کسب کرده باشند، در سبد پایه آنها محاسبه نشده یعنی ارزش ۱۰ میلیون تومانی سبد سهام به جز این موارد در نظر گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین