|

ثروتمندترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟

در مطلب زیر ثروتمندترین ورزشکاران در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی می‌کنیم.

ثروتمندترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟
کد مطلب : 33015

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که به این فکر کرده‌اید که همه ورزشکاران مورد علاقه شما چقدر ارزش دارند و چه کسی برتر است به همین دلیل است که فهرستی از ورزشکاران ثروتمند جهان را همراه با تخمین ارزش خالص آن‌ها و اینکه چگونه آن‌ها توانسته‌اند این همه پول نقد به دست آورند، گردآوری شده است. اسامی آن‌ها را در زیر می‌خوانید:

۱. مایکل جردن ۲.۲ میلیارد دلار

مایکل جردن یک بسکتبالیست حرفه‌ای بازنشسته آمریکایی است. جردن در مجموع ۱۵ فصل در NBA بازی کرد و دوران حرفه‌ای او بین دو تیم تقسیم شد؛ این تیم‌ها شیکاگو بولز و واشنگتن ویزاردز بودند. جردن به عنوان بهترین بسکتبالیست تمام دوران تاریخ شناخته شده و او از زمان بازنشستگی تاکنون مالک اصلی شارلوت هورنتز شده است. دارایی خالص مایکل جردن در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که او را به ثروتمندترین ورزشکار جهان تبدیل می‌کند.

جردن

۲. وینس مک ماهون ۱.۶ میلیارد دلار

وینس مک ماهون کشتی‌گیر حرفه‌ای سابق آمریکایی است. او در حال حاضر مالک یک شرکت است که در دهه ۱۹۸۰ کنترل آن را از پدرش گرفت. دارایی خالص وینس ۱.۶ میلیارد دلار است. اگرچه او اکثریت این دارایی را از موفقیت در شرکتی که دارد به دست آورده، اما این چیزی از موفقیت او در کشتی حرفه‌ای کم نمی‌کند.

۳. یون تیریاک ۱.۲ میلیارد دلار

یون تیریاک یک بازیکن تنیس و هاکی روی یخ رومانیایی است. درست است او در ۲ رشته ورزشی تخصص دارد. تیریاک پس از بازنشستگی از ورزش حرفه‌ای مالک مسابقات تنیس آزاد موتوآ مادرید است. او همچنین مدیریت لوکاس پویی، یک تنیس باز حرفه‌ای فرانسوی را بر عهده دارد. یون تیریاک یکی از ثروتمندترین ورزشکاران جهان با دارایی خالص ۱.۲ میلیارد دلار است.

۴. آنا کاسپرزاک یک میلیارد دلار

آنا کاسپرزاک ورزشکار دانمارکی است که نماینده این کشور در بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ بود. کاسپرزاک یکی از بهترین دوچرخه‌سواران در جهان بوده که در طول دوران حرفه‌ای خود مدال‌های متعددی را کسب کرده است. تا ژوئن ۲۰۲۲، دارایی خالص آنا کاسپرزاک یک میلیارد دلار برآورد شده است.

۵. تایگر وودز ۸۰۰ میلیون دلار

تایگر وودز گلف‌باز حرفه‌ای آمریکایی و یکی از محبوب‌ترین گلف‌بازان تمام دوران است. او همچنین یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان محسوب می‌شود و توضیح داده که چگونه توانسته در لیست ثروتمندترین‌های جهان قرار گیرد. دارایی خالص تایگر وودز ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

تایگر

۶. ادی جردن ۶۰۰ میلیون دلار

ادی جردن راننده سابق و اهل ایرلندی است. او مدیر تیم اتومبیلرانی، تاجر، موسیقی‌دان و یک شخصیت برجسته تلویزیونی است. جردن در سال ۱۹۷۱ قهرمان ایرلندی کارت شد و در سال ۱۹۷۴ به فرمول فورد رفت. او همچنین جردن گرندپریکس را تأسیس کرد، سازنده فرمول یک که از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵ فعالیت می‌کرد. دارایی خالص ادی جردن در حال حاضر ۶۰۰ میلیون دلار است.

۷. جونیور بریجمن ۶۰۰ میلیون دلار

جونیور بریجمن یک بسکتبالیست و کارآفرین حرفه‌ای سابق آمریکایی است. بریجمن ۱۲ سال برای میلواکی باکس و لس آنجلس کلیپرز بازی کرد. او سپس به سرمایه‌گذاری در فست فود پرداخت و امروز یکی از ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ به شمار می‌ورد. از ژوئن ۲۰۲۲، دارایی خالص جونیور بریجمن تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار است.

۸. لیونل مسی ۶۰۰ میلیون دلار

لیونل مسی فوتبالیست فوق ستاره آرژانتینی است و یکی از بهترین فوتبالیست‌های حال حاضر جهان به حساب می‌آید. او در حال حاضر برای تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. مسی سالهاست که بهترین بازیکن فوتبال بوده و چندین بار به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شده است. دارایی خالص لیونل مسی ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که او را سومین بازیکن ثروتمند فوتبال جهان و هجدهمین نفر در لیست ثروتمندترین ورزشکاران می‌کند.

۹. مجیک جانسون ۶۰۰ میلیون دلار

مجیک جانسون بسکتبالیست مطرح سابق آمریکاست. جانسون ۱۳ فصل در NBA برای لس آنجلس لیکرز بازی کرد. او جوایز متعددی را به عنوان بازیکن به دست آورد که او را وارد تالار مشاهیر NBA کرد. در حال حاضر مجیک رئیس عملیات بسکتبال لس آنجلس لیکرز است. دارایی خالص جانسون ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که او را به دومین بسکتبالیست ثروتمند جهان تبدیل می‌کند.

۱۰. مایکل شوماخر ۶۰۰ میلیون دلار

مایکل شوماخر راننده آلمانی سابق در فرمول یک است. اگر بتوانید فقط یک راننده فرمول یک نام ببرید، احتمالاً شوماخر است. او به عنوان یکی از بهترین رانندگان فرمول یک در تمام دوران شناخته می‌شود. شوماخر همچنین تنها راننده‌ای در تاریخ است که موفق به کسب هفت بار قهرمانی در مسابقات جهانی فرمول یک شده که در پنج مورد آن پیاپی قهرمان شده است. دارایی خالص مایکل شوماخر ۶۰۰ میلیون دلار است.

شوماخر

در این لیست ورزشکاران مطرحی همچون کریستیانو رونالدو در رده دوازدهم با دارایی ۵۰۰ میلیون دلار، لبرون جیمز ستاره بسکتبال جهان در رده سیزدهم با ۵۰۰ میلیون دلار، دیوید بکهام در رده چهاردهم با ۴۵۰ میلیون دلار، راجر فدرر تنیسور مطرح جهان در رده شانزدهم با ۴۵۰ میلیون دلار قرار دارند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین