|

فرصت تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه تمدید شد

فرصت تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ تا ۲۸ اسفند ماه سال جاری تغییر یافت.

فرصت تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه تمدید شد
کد مطلب : 32986

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با اشاره به تمدید فرصت تمدید گواهینامه‎‌های حرفه‌ای بازار سرمایه تا پایان سال جاری، اظهار کرد: تمامی دارندگان گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه که بیش از دو سال از تاریخ صدور گواهینامه آنان گذشته است تا آخر سال جاری فرصت دارند نسبت به تمدید گواهینامه خود اقدام کنند.

محمدرضا پوررضایی ادامه داد: دارندگان گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه می توانند به روزترین سوابق تحصیلی و شغلی خود را در سایت کانون کارگزارن بارگذاری کرده و امتیاز لازم برای تمدید را کسب کنند و در صورت لزوم در دوره های مربوطه برای اخذ حد نصاب لازم شرکت کنند.

این مقام مسئول افزود: گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه شامل ۷ نوع گواهینامه می شود که از طریق شرکت در آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، شرکت در دوره‌های MBA بازار سرمایه و همچنین استفاده از معافیت دکتری در رشته های مالی مرتبط با بازار سرمایه، توسط مرکز آموزش و صدور گواهینامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می‌شود.

به گفته رئیس مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار، این گواهینامه‌ها از سه سطح «الف»، «ب» و «ج» برخوردار هستند. سطح «الف»، شامل مدیریت سبد اوراق بهادار و ارزشیابی اوراق بهادار است. سطح «ب» شامل تحلیلگری بازار سرمایه و مدیریت نهادهای بازار سرمایه می‌شود و سطح «ج»، معامله‌گری بازار سرمایه، کارشناسی عرضه و پذیرش و اصول بازار سرمایه را شامل می‌شود.

متقاضیان با مراجعه به سامانه به آدرس https://testcenter.semedco.ir/ می‌توانند از اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با آزمون‌ها با خبر شوند. همچنین، در این سامانه، اطلاعاتی همچون مقررات و معرفی گواهینامه‌های حرفه‌ای و استعلام گواهینامه آمده است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین