|

رشد ۲۶ درصدی فروش صنایع بورسی در اردیبهشت ماه

مقایسه فروش صنایع بورسی در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته، حکایت از رشد ۲۶ درصدی فروش این صنایع دارد.

رشد ۲۶ درصدی فروش صنایع بورسی در اردیبهشت ماه
کد مطلب : 32917

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، براساس گزارش مدیریت بر نظارت ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی صنایع بورسی بجز استخراج کانه‌های فلزی، در دوره یک ماه منتهی به اردیبهشت نسبت به ماه گذشته، افزایش در فروش را تجربه کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مبلغ یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال بوده است؛ این در حالیست که مجموع فروش این صنایع در دوره یک ماهه فروردین ماه سال جاری، مبلغ یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۴۹۵ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال اعلام شده بود.

در این بین فروش گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی بجز تامین اجتماعی» با ۱۱۵ درصد افزایش نسبت به فروردین ماه، در صدر افزایش فروش صنایع بورسی قرار دارد. این گروه بورسی در اردیبهشت، مبلغ ۵۷ هزار و ۱۴۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان فروش داشته است.

گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» با ۹۲ درصد و «خودرو و ساخت قطعات» با ۵۹ درصد در مقام‌های دوم و سوم صدر این جدول قرار دارند.

همچنین گروه «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲ درصد کاهش فروش در اردیبهشت ماه نسبت به ماه گذشته کمترین میزان افزایش فروش را در بین صنایع بورسی داشته است.

بنا بر این گزارش، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با یک درصد و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» با ۳ درصد در مقام‌های دوم و سوم در انتهای این جدول قرار دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناشران بازار سرمایه، گروه «سایر صنایع» نیز در مدت زمان مذکور ۱۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد و ۹۰۳ میلیون تومان فروش داشته است.

یادآوری می‌شود، صنایع یادشده مشتمل بر محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تأمین اجتماعی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی، محصولات غذایی و اشامیدنی به‌جز قند و شکر، مخابرات، شرکت‌های چندرشته‌ای صنایع، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، خرده‌فروشی به‌استثنای وسائط نقیله موتوری، عرضه برق، گاز و بخار و آب گرم و سایر صنایع می‌شوند.

رشد ۲۶ درصدی فروش صنایع بورسی در اردیبهشت ماه

نگاهی بر آمار تولیدات صنایع مهم بورسی

براساس گزارش مدیریت بر نظارت ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۶۸ درصد افزایش تولید در اردیبهشت ماه سال جاری، ۸۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه تولید کرده است. میزان تولید این صنعت در فروردین ماه، ۴۸ هزار و ۵ دستگاه بوده است.

افزایش در صنعت خودرو در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه عمدتا به دلیل افزایش تولید در شرکت ایران خودرو (۶۳درصد)، سایپا (۷۱درصد) و پارس خودرو (۹۷درصد) بوده است.

صنعت استخراج کانه‌های فلزی در اردیبهشت ماه ۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۸۶۲ تن محصول تولید داشته که نسبت به ماه گذشته افزایش ۴ درصدی در میزان تولید را نشان می دهد.

صنعت مواد و محصولات شیمیایی با افزایش ۴ درصد میزان تولید در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین، ۴ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۲ تن محصول تولید داشته است.

همچنین، فلزات اساسی در اردیبهشت ماه ۲ میلیون و ۵ هزار و ۴۱۴ تن محصول تولید داشته که نسبت به ماه گذشته حکایت از کاهش ۴ درصدی در میزان تولیدات خود داشته است.

رشد ۲۶ درصدی فروش صنایع بورسی در اردیبهشت ماه

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین