|

سهمیه خرید از مازاد عرضه «پلی پروپیلن نساجی» از یک ماه به سه ماه افزایش یافت

بورس کالا طی اطلاعیه‌ای از تغییر شرایط خرید از مازاد عرضه محصول پلی پروپیلن نساجی خبر داد. در شرایط جدید ظرفیت خرید این محصول بر اساس سهمیه یک ماهه مشتری بود که به سه ماه افزایش یافت.

سهمیه خرید از مازاد عرضه «پلی پروپیلن نساجی» از یک ماه به سه ماه افزایش یافت
کد مطلب : 32911

به گزارش پایگاه خبری بازراسرمایه (سنا)، محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران در این اطلاعیه بیان کرد: خرید از مازاد عرضه روز جاری محصول پلی پروپیلن نساجی مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ به صورت سهمیه بهین‌یاب سه ماهه از ساعت ۱۱ روز جاری امکان‌پذیر است.

شایان ذکر است، پیش از این ظرفیت خرید بر اساس سهمیه یک ماهه مشتری بود. به طور مثال وزارت صنایع اجازه داده بود که هر مشتری به طور ماهانه تا سقف ۲۰ تن از این کالا را از بورس کالا خریداری کند. برای خرید مازاد عرضه نیز مدت زمان یک ماه لحاظ شده بود، اما بنابر اطلاعیه جدید این زمان به سه ماه تغییر یافته است و با توجه به مثال قبل مشتریان هم می توانند تا ۶۰ تن محصول را در سه ماه خریداری کنند.

کارشناسان معتقدند این اقدام به دلیل کاهش خریدار برای معاملات مچینگ در نظر گرفته شده تا در شرایط جدید، تعادل بین عرضه و تقاضا بیشتر برقرار شود. با توجه به تمام شدن سهمیه مشتریان در هر ماه و ایجاد مازاد عرضه در اکثر نمادهای نساجی، تصمیم اخیر کمکی به خریداران با تقاضای بیشتر، برای جبران کسری سهمیه خود است.

خرید از مازاد عرضه «پلی پروپیلن نساجی» از یک ماه به سه ماه افزایش یافت

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین