|

فاصله نرخ نیما و سنا؛ مسأله روز بازار

مسئولان و سیاست‌گذاران کشور باید به موضوع ریسک‌های سیستماتیک توجه بیشتری داشته باشند زیرا بورس دماسنج اقتصاد است و اگر به لحاظ ارزی و ریالی، ابهام و نگرانی وجود داشته باشد، بازار سرمایه واکنش منفی نشان خواهد داد.

فاصله نرخ نیما و سنا؛ مسأله روز بازار
کد مطلب : 32909

یک کارشناس بازار سرمایه درباره تصمیمات بانک مرکزی بر روند بورس به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: تصمیمات اخیر بانک مرکزی آنطور که باید بر روند بورس تاثیرگذار نیست زیرا تلقی بازار از نوسانات ارزی بی‌ثباتی و پیش‌بینی‌پذیر نبودن اقتصاد و وجود ابهامات و نگرانی‌هایی است که در کلیت اقتصاد وجود دارد. اما نکته کلیدی این است که کنترل شرایط فعلی هم نمی‌تواند اثر جدی بر بازار داشته باشد.

محمد علی احمدزاد اصل با بیان اینکه ارز راه خود را طی می‌کند و هر اقدام بازدارنده‌ای از قبیل محدودیت‌ها و یا تقویت‌کننده‌ای که ارز پاشی تلقی شود، اثر مدت‌دار بر کف بازار ارز نخواهد داشت، افزود: آنچه برای بازار سرمایه اهمیت دارد، نرخ ارز است تا رانت بین ارز نیمایی و ارز آزاد از بین برود.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه تا زمانی که این معضل حل نشود و رانت وجود داشته باشد، بازار سرمایه متضرر خواهد بود، گفت: تمام مسائل به اختلاف ۲۰ تا ۳۰ درصدی با بازار آزاد برمی‌گردد که در صورت حذف این فاصله، واکنش بازار به سایر تصمیمات دولت و بانک مرکزی منفی نخواهد بود.

او با تاکید بر ریسک‌های سیستماتیک، گفت: مسئولان و سیاست‌گذاران کشور باید به موضوع ریسک‌های سیستماتیک توجه بیشتری داشته باشند زیرا بورس دماسنج اقتصاد است و اگر به لحاظ ارزی و ریالی، ابهام و نگرانی وجود داشته باشد، بازار سرمایه واکنش منفی نشان خواهد داد.

به گفته احمدزاد اصل؛ این موضوع باید در کلیت اقتصاد پذیرفته شده باشد زیرا ریسک‌های سیستماتیک، بازار را ملتهب و منفی کرده و سرمایه‌ها را از آن خارج می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین