|

اصلاح ریزساختارها و قوانین: دوران رونق بازار را طولانی و دوره‌های رکود را کوتاه می‌کند

بازار سرمایه از سال‌ها قبل به صف نشینی عادت کرده است، در حالی که اگر بتوان اقدامی انجام داد تا سهام شرکت‌ها باصف همراه نشوند، شاهد اثر قابل ملاحظه آن در معاملات بازار خواهیم بود.

اصلاح ریزساختارها و قوانین: دوران رونق بازار را طولانی و دوره‌های رکود را کوتاه می‌کند
کد مطلب : 31613

مدیر عامل اسبق فرابورس ایران با بیان اینکه اقدامات اخیر سازمان بورس نشان دهنده عملکرد مثبت سازمان در زمینه تصمیم‌گیری‌ها برای ایجاد روند صعودی در بازار بوده است به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: این اقدامات در ابتدا منجر به ایجاد ثبات و کاهش نوسان‌ها در بازار شد و پس از آن به دنبال این است تا با تداوم تصمیم‌گیری‌های خود، بازار را به سمت رونق سوق دهد.

مصطفی امیدقائمی اظهار داشت: اکنون بازار در حال طی کردن دوران رونق ۳ ماهه خود است و اگر بتوان اقدامی انجام داد تا دوران رونق بازار را طولانی و دوره‌های رکود را کوتاه کرد، می‌توان امتیاز مثبت بیشتری را نسبت به سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مدیریت جدید سازمان بورس داد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: اگر مسوولان فعلی سازمان بورس، حرکتی را که از ابتدای تصدی پیش گرفتند ادامه دهند و بتوانند مدیریت بازار را از طریق ابزارهای متنوع، تغییر و اصلاح ریزساختارها و حتی برخی قوانین دست و پاگیر ادامه دهند، بدون شک رونق خوبی که طی ماه‌های اخیر در بازار شاهد آن بودیم برای مدت طولانی حفظ می‌شود.

قائمی گفت: بازار سرمایه از سال‌ها قبل به صف نشینی عادت کرده است، در حالی که اگر بتوان اقدامی انجام داد تا سهام شرکت‌ها باصف همراه نشوند، شاهد اثر قابل ملاحظه آن در معاملات بازار خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مسائلی که در گذشته تجربه شده این بوده هز زمان که دامنه نوسان با افزایش همراه شد زمینه ایجاد رونق نسبی در این بازار فراهم شده است.

به گفته مدیر عامل اسبق فرابورس ایران؛ به احتمال زیاد نامحدود کردن دامنه نوسان ممکن است به یک رونق قابل ملاحظه ای منجر شود اما نمی‌توان اکنون با قطعیت اثر نهایی آن را در بازار مورد بررسی قرار داد و بدون در نظر گرفتن جوانب آنرا عملیاتی کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این اقدام باید بررسی‌های دقیق نسبت به رفتارهای مالی و نیز انعکاس آن در ذهن سرمایه‌گذاران و سهامداران انجام شود چراکه ممکن است مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.

* خبرنگار: فرزانه فلاحی

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین