|

ناپدید شدن مرموز دختر ۷ ساله در جنگل

دختر هفت‌ساله‌ای که با خانواده‌اش برای تفریح به منطقه جنگلی دشت شاد استان سمنان رفته بود، ناپدید شد و تلاش‌ها برای یافتن او همچنان ادامه دارد.

ناپدید شدن مرموز دختر ۷ ساله در جنگل
کد مطلب : 31546

زهرا و خانواده‌اش در روستای کلاته اسد شهرستان میامی در استان سمنان زندگی می‌کنند. روز جمعه خانواده زهرا به همراه اقوام، برای تفریح به منطقه جنگلی دشت شاد در میامی استان سمنان رفته بودند که زهرا ناپدید شد. وقتی جست‌وجوی خانواده زهرا برای یافتن او بی‌نتیجه ماند، موضوع را به هلال‌احمر اعلام کردند و با حضور تیم‌های هلال‌احمر، جست‌وجو‌ها در منطقه ادامه پیدا کرد. محمدرضا عرب‌اسدی، پدر زهرا درباره ماجرای گم شدن دخترش گفت: «روز جمعه سی‌ام اردیبهشت امسال در منطقه جنگلی دشت شاد استان سمنان جشنواره گل‌های شقایق برگزار شده بود. همراه خانواده، خواهر و برادر به محل برگزاری جشنواره رفتیم. برای ناهار در منطقه‌ای جنگلی اتراق کردیم و بچه‌ها مشغول بازی شدند. ساعت ۲ بعدازظهر، هنگام ناهار متوجه ناپدید شدن زهرا شدیم. سراسیمه به جست‌وجو در منطقه پرداختیم، اما اثری از دخترم نبود. عکس دخترم را به خانواده‌هایی که در آن منطقه اتراق کرده بودند، نشان دادم، اما او را ندیده بودند. سه ساعت بعد، وقتی او را پیدا نکردیم به پلیس و هلال‌احمر اطلاع دادیم که آن‌ها همراه روستاییان، نیرو‌های بسیج و سپاه برای جست‌و‌جو به منطقه جنگلی آمدند. تاکنون موفق به یافتن او نشده‌ایم و نمی‌دانم باید به همسر و دختر ۹ ساله دل‌نگرانم که در خانه منتظر خبری از زهرا هستند، چه بگویم.»

وی ادامه داد: «هنگام جست‌و‌جو در منطقه جنگلی، افرادی نزدمان آمده و اظهارت عجیب و غریبی را به ما می‌گفتند که هنوز معلوم نیست گفته‌های‌شان چقدر صحت داشته باشد. یکی از آن‌ها می‌گفت راننده خودروی نقره‌ای‌رنگ را دیده که دست دخترم را گرفته و سوار خودرویش کرده و با خودش برده است. دیگری می‌گفت دخترم گریه‌کنان می‌رفته و مادرش را می‌خواسته که دو زن به بهانه بردن وی نزد مادرش، دخترم را سوار کرده و به مکان نامعلومی برده‌اند. مردی هم می‌گفت دخترم را دیده که سمت روستای مرزی می‌رفته‌است.»

حسین اسماعیلی، رئیس هلال‌احمر شهرستان میامی استان سمنان نیز گفت: «این خانواده و اقوام‌شان برای شرکت در جشن گل‌های شقایق به منطقه جنگلی رفته‌اند که دختر هفت‌ساله ناپدید شده است. ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه موضوع به هلال‌احمر گزارش شد، اولین گروه امدادی در مجاورت مراسم جشنواره گل‌های شقایق بود که به منطقه جنگلی اعزام و به جست‌و‌جو پرداخت. بعد نیرو‌های امدادی از میامی و شاهرود نیز برای ادامه جست‌و‌جو به آن‌ها ملحق شدند. تاکنون دو بار تا شعاع پنج کیلومتری اطراف جنگل دشت شاد کالپوش را جست‌و‌جو‌کرده‌ایم.»

وی افزود: «یک تیم آنست با دو قلاده سگ زنده‌یاب از استان سمنان و یک تیم آنست با یک قلاده سگ زنده‌یاب از طرف هلال‌احمر استان گلستان هم در این عملیات حضور دارند. ۲۰۰ نفر از ساکنان روستا‌های اطراف هم کنار امدادگران به جست‌وجو پرداخته‌اند. باتوجه به این‌که روز اول هوا مه‌آلود و بارندگی شدید بود، تا ساعت دو بامداد شنبه جست‌و‌جو کرده و بعد عملیات را متوقف کردیم. امیدواریم او را به‌زودی پیدا کنیم و با تحویل وی به خانواده‌اش، به دلنگرانی آن‌ها پایان دهیم.»

دستور ویژه رئیس جمعیت هلال احمر برای یافتن زهرا

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص مفقود شدن کودک هشت‌ساله در دشت شاد کالپوش با تاکید بر این که باید از تمامی ظرفیت‌ها در راستای عملیات امداد در منطقه استفاده شود، دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای نجات این کودک صادر کرد.
دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به این که نجات این کودک از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است و تیم‌های تخصصی به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: «تیم‌های امدادی تخصصی و گروه‌های آنست در منطقه مستقر شده‌اند و از همان لحظات ابتدایی با توجه به اهمیت موضوع، جست‌وجو‌ها را آغاز کرده و تا زمان رسیدن به نتیجه از تمام ظرفیت و نیرو‌ها استفاده خواهدشد.»

منبع: جام جم

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین