|

«تیر اعتراضی» ضد انقلاب چگونه به سنگ خورد؟

تحلیل ضد انقلاب از اجرای کار بزرگ دولت در مردمی ‌سازی یارانه‌ها این بود که موجی از نارضایتی در میان مردم شکل می‌گیرد که بستر را برای سوء استفاده آنها از این مسئله فراهم می‌کند.

«تیر اعتراضی» ضد انقلاب چگونه به سنگ خورد؟
کد مطلب : 31534

۱۰ روز از زمان آغاز مردمی کردن یارانه‌ها گذشت. کار بزرگی که تکلیف اجرای آن بر عهده دولت دوازدهم بود، اما به هر حال دولت حسن روحانی شانه خود را زیر بار اجرای این برنامه نداد تا سید ابراهیم رئیسی در سال نخست تشکیل دولت خود، دست به این اقدام بزرگ بزند و یارانه‌ها واقعا هدفمند شود.

شاید تحلیل‌ها در دولت پیشین اینگونه بود که عملیاتی کردن این تصمیم شوک سنگینی به جامعه وارد و تبعات آن دامن هر دولتی که آنرا اجرا کند، خواهد گرفت و حتی بر روی انتخابات پیش‌رو نیز تأثیر خواهد گذاشت و حتما دولت مجری این طرح مورد غضب مردم قرار می‌گیرد و خود و یا نماینده آن دولت اقبالی برای پیروزی در انتخابات نخواهد داشت، اما منافع ملی بر منافع یک گروه یا جناح ارجح بود.

ضد انقلاب هم خیالاتی در سر داشت؛ آن‌ها روی موج نارضایتی مردم از تغییر قیمت برخی کالا‌ها حساب باز کرده بودند و در اتاق‌های فکر خود هسته‌هایی را شکل داده بودند تا با موج‌سواری روی احساسات مردم به اهداف خود دست پیدا کنند.

به چند روز قبل از اجرای تصمیم بزرگ دولت برمی‌گردیم؛ اخبار اجرای این طرح، چند روز قبل از عملیاتی شدن توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود، بازار گمانه‌زنی‌ها در خصوص تأثیر این تصمیم بر زندگی مردم داغ می‌شود، برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند مردم را در مقابل تصمیم دولت نشان دهند.

گفت‌وگوی مستقیم و بی‌پرده با مردم

اما رئیس جمهور در گام نخست و پیش از آغاز رسمی طرح، در رسانه ملی حاضر و با مردم به گفتگو می‌پردازد، مشخص است دولت نگرانی‌های مردم را احصاء کرده و تمام تلاشش را به کار گرفته و برنامه‌ریزی کرده است تا اجرای این تصمیم بزرگ، کمترین تکانه را برای مردم به همراه داشته باشد؛ واریز مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بر اساس دهک‌بندی‌های مشخص شده یکی از این برنامه‌ها بود که با پایان سخنان رئیس جمهور روند واریز آن به حساب سرپرست خانوار‌ها آغاز شد.

افزایش بازرسی و نظارت‌ها

افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها و بالا بردن تا پنج برابری جریمه‌های تعزیراتی در بازار یکی دیگر از اقداماتی بود که دولت پیش از آغاز طرح و از ابتدای سال جاری در دستور کار خود قرار داد.

در همین خصوص سخنگوی ناجا چندی پیش اعلام کرد که یکی از اقدامات ارزشمند پلیس که از اول فروردین ماه آغاز شد، ایجاد قرارگاه امنیت اقتصادی با نام قرارگاه «امین» بوده که با ۱۰۸۸۲ تیم ضربتی پلیس کار مبارزه با قاچاق کالا در سطح کشور را آغاز کرده است.

وی گفت: از اول فروردین با اقدامات قرارگاه امین در راستای مبارزه با قاچاق و احتکار، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن خوراکی، ۵۳۰۰ تن گندم و آرد، ۲۷۰۰ تن نهاده‌های دامی و ۳۳۰۰ تن برنج احتکار شده، کشف و ضبط شد.

سردار مهدی حاجیان اعلام کرد: در این راستا ۱۲۸۴ متهم شناسایی و دستگیر شده و تحویل دستگاه قضایی شدند.

از سوی دیگر سازمان اطلاعات سپاه هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) در سازمان اطلاعات سپاه در سراسر کشور، بیش از ۳۵۴۱۰ تن کالا‌های اساسی به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محتکران و قاچاقچیان کشف گردید.

این اقلام که شامل ۱۲۲۰۰ تن روغن خوراکی، ۴۸۰۰ تن برنج، ۴۰۰۰ تن نهاده‌های دامی، ۲۵۰۰ تن قند و شکر، ۱۵۰۰ تن ماکارونی، ۱۹۰۰ تن آرد و سایر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است، با توجه به ضرورت تنظیم بازار کشور، با هماهنگی مراجع قضایی و قانونی به سرعت در بازار عرضه شده است.

دولت مردمی و اشتباه محاسباتی دیگر ضد انقلاب

شاید از دیگر مواردی که ضد انقلاب را در اشتباه محاسباتی دیگری غلطاند، عدم توجه به مردمی بودن دولت سیزدهم بود؛ دولت سید ابراهیم رئیسی پس از آغاز به کار رسمی خود تلاش کرد اعتماد از دست رفته مردم را به دولت برگرداند؛ نقطه عطف این تلاش‌ها برگزاری ۲۱ سفر استانی در ۹ ماه نخست عمر دولت بود.

سفر‌هایی که هر کدام قله‌هایی داشت از جنس حضور شخص رئیس جمهور در میان مردمی که شاید در عمر خود یک مقام مسئول را از نزدیک ندیده بودند؛ از حضور در کوی فلسطین زنجان تا حضور سرزده در میان مردم زلزله‌زده اندیکای خوزستان.

از حضور صبح‌جمعه‌ای رئیسی تا پیگیری میدانی مخبر

حالا به زمان اجرای تصمیم بزرگ دولت می‌رسیم؛ مرحله نخست یارانه‌ها قابل برداشت می‌شود و مردم می‌توانند برای تهیه ما یحتاج خود به فروشگاه‌ها مراجعه کنند، مراجعه مردم برای خرید اقلام مورد نیاز اندکی بیش از برآوردهاست که حضور صبح جمعه‌ای رئیسی در میدان تره‌بار بهمن تهران و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نظارت میدانی از وضعیت توزیع اقلام و شنیدن درددل‌های مردم، از نگرانی‌های مردم کاست؛ به ویژه آنجا که گفت: «تا من زنده هستم اجازه نمی‌دهم مردم از گرانی آسیب ببینند»

مخبر، معاون اول رئیسی هم دیگر کسی بود که با حضور در کف میدان، پیگیر عدم توزیع مناسب برخی اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ بود. این پیگیری‌ها روز شنبه خود را نشان داد و دیگر هیچ فروشگاهی در سرتاسر کشور شاهد کمبود کالا نبود؛ توزیع گسترده کالا‌های اساسی در همه استان‌های کشور التهاب بازار را تسکین داد تا دیگر کسی برای تهیه کالا نگرانی نداشته باشد.

برنامه‌ریزی برای ماهی‌گیری از آب گل‌آلود

همزمان، اما، انواع گروه‌های ضد انقلاب که روی شکل‌گیری موج‌های اعتراضی نظیر آنچه در آبان ۹۸ شکل گرفت، حساب باز کرده بودند، تمام توان رسانه‌ای خود را به کار گرفتند، تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

در این بین شهر‌هایی از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان چند شب شاهد تحرک‌هایی بود؛ اما نیرو‌های امنیتی با اقتدار و اشراف اطلاعاتی توانستند سرشاخه‌های اخلال‌گران نظم و امنیت را شناسایی و دستگیر کند، تا ضمن خاتمه این غائله، مشخص شود حاضران در این تجمعات جسته و گریخته، از جنس مردم نبودند.

اطلاعات رسیده به خبرگزاری فارس حاکی از آن است که لیدر‌های تجمعات که در این چند شب دستگیر شده‌اند بعضا از بومی‌های این استان‌ها نبوده و با اهدافی خاص به استان‌های مذکور مراجعه کرده‌اند.

بیش فعالی ضدانقلاب برای ایجاد آشوب در ایران!

عدم همراهی مردم با این تحرکات، رسانه‌های ضد انقلاب را بر آن داشت تا با انتشار فیلم‌های قدیمی که بیشتر مربوط به حوادث آبان ۹۸ بود، مردم را تحریک و به کف خیابان بکشانند، قزوین، همدان، شیراز از جمله استان‌هایی بودند که شاهد انتشار فیلم تجمع هم استانی‌های خود با کاپشن و کلاه در اردیبهشت‌ماه بودند! اقدامی که با تیزبینی و هوشمندی رسانه‌های داخلی رسوا و جعلی بودن آن مشخص شد.

از سوی دیگر کشفیات سلاح‌های جنگی و شکاری غیر مجاز در این ایام نیز که رشد چشمگیری داشته است، خبر از برنامه‌هایی نظیر کشته‌سازی در جریان نا آرامی‌های اخیر می‌دهد.

از دستگیری جاسوس‌های اروپایی تا افزایش کشف سلاح‌های غیرمجاز

اخبار رسیده به خبرگزاری فارس نشان می‌دهد، در جریان درگیری‌های چند روز گذشته یک نفر در خوزستان و ۳ نفر نیز در استان چهارمحال و بختیاری کشته شده‌اند؛ بررسی شواهد نشان می‌دهد، در فرایند این قتل‌ها از سلاح‌های غیرسازمانی، همچون شاه‌کش و حتی تفنگ شکاری ساچمه‌زن استفاده شده است.

البته یکی از این افراد درجریان حمله آشوب‌گران به یک پایگاه بسیج در یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، جان خود را از دست داده است که تحقیقات درباره چگونگی ماجرا ادامه دارد.

در کنار این موارد، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات نیز، در استان خوزستان، در یک عملیات دقیق و حساب شده، دو نفر از اتباع یک کشور اروپایی و سازماندهی شده توسط سرویس‌های جاسوسی که از متخصصین حرفه‌ای در زمینه‌ی ایجاد شورش و بی‌ثباتی بودند را دستگیر کردند.

این دو نفر که سال‌ها در چندین کشور دیگر، تجربه اجرای چنین سناریو‌هایی را به مأمورین محلی آموزش داده بودند، نهایتا در روز ۲۱ اردیبهشت ماه، در تور اطلاعاتی مأموران امنیتی گرفتار شدند تا توطئه آن‌ها در نطفه خفه شود.

مردم صف خود را جدا کردند

باور مردم به گفتمان دولت سیزدهم و اعتمادی که حاصل از تلاش‌های شبانه‌روزی دلتمردان بود، در کنار اشراف اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی بر مسائل جاری کشور، سبب شد خیلی زود فضای غبارآلود در برخی از استان‌ها شفاف شده و مشخص شود میدان‌دار اصلی تحرکات، مردم نیستند.

چه اینکه وقتی مردم اخبار رفتار‌های سارختارشکنانه را در شبکه‌های اجتماعی دیدند، به صورت خودجوش تجمعاتی را شکل دادند و ضمن اظهار اعتراض خود نسبت به این اعمال، خط خود را از آن‌ها جدا کردند.

منبع : فارس

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین