|

جبران عقب افتادگی ها | ضرورت انقلاب جدی در مسکن سازی

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه با ساخت انبوه مسکن شاهد یک انقلاب جدی در حوزه اقتصاد خواهیم بود؛ گفت: در حوزه مسکن دچار یک عقب‌افتادگی جدی هستیم، بنابراین باید برای برون‌رفت از این شرایط تلاش کرد تا تولید مسکن به رشد قابل‌ توجهی برسد.

جبران عقب افتادگی ها | ضرورت انقلاب جدی در مسکن سازی
کد مطلب : 22638

به گزارش تراز اقتصاد، نصرالله پژمان فر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد بازار مسکن و پرداخت تسهیلات ساخت، اظهار کرد: قیمت تمام‌شدهٔ مسکن ارتباط مستقیمی با قیمت خرید و همچنین اجاره دارد.

برخورداری از مسکن مناسب حق طبیعی مردم است/ دولت از تولید انبوه مسکن حمایت کند

وی افزود: اکنون باتوجه‌به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام‌شدهٔ مسکن هم‌افزایش یافته است. درحالی‌که برخورداری از مسکن مناسب حق طبیعی مردم است، اما توان تهیه آن را در هر دو بخش خرید و اجاره ندارند و وظیفه مجلس است که از مردم در این بخش حمایت کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اکنون قیمت تمام‌شدهٔ مسکن قابل دفاع نیست، برای اینکه قیمت قابل دفاعی پیدا کند، دولت باید از تولید انبوه مسکن حمایت کند تا انبوه‌سازی رونق بگیرد.

پژمان فر دررابطه‌با لزوم اعطای تسهیلات بانکی به بخش مسکن، بیان کرد: در حال حاضر، قیمت تمام‌شدهٔ مسکن قابل دفاع نیست و باید این حوزه به‌طورجدی به رونق برسد. در حوزه مسکن دچار یعقب‌افتادگیگی جدی هستیم، بنابراین باید برای برون‌رفت از این شرایط تلاش کرد تا تولید مسکن به رشد قابل‌توجهی برسد.

قیمت مسکن تحت‌تأثیر زمین است/ با اعطای تسهیلات مسکن باید شاهد رونق در همه بخش‌ها باشیم

وی با بیان اینکه با اعطای تسهیلات مسکن باید شاهد رونق در همه بخش‌های کشور باشیم، ادامه داد: مسکن دو بخش هزینه‌ای دارد؛ یکی مسئلهٔ تهیه زمین و دیگری مصالح، پروانه، عوارض و … که اگر در همه بخش‌ها، همکاری باشد، حتماً شاهد انبوه‌سازی در کشور خواهیم بود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا دولت می‌تواند زمین رایگان به متقاضیان ساخت مسکن دهد؟ گفت: اقدامات دولت برای تسهیلگری در بخش مسکن باید مستمر باشد، اعطای زمین رایگان برای دولت‌ها قابل دفاع نیست، اما بالاخره مسکن، باید یک قیمت واقعی پیدا کند و دولت هم برای رسیدن به این منظور باید تلاش کند.

پژمان فر اضافه کرد: امروز قیمت مسکن بسیار تحت‌تأثیر زمین است، به همین دلیل بین بنا و زمین باید یک رابطهٔ معقول وجود داشته باشد که امروز شاهد آن نیستیم.

وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن شدنی است

وی در خصوص وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال، توضیح داد: باید برای تحقق این وعده همه تلاش کنیم، به‌هرحال کار ساده و راحتی نیست، اما شدنی است. اگر همه در این مهم مشارکت فعال داشته باشند؛ مجلس، دولت و بخش خصوصی به‌طورکلی همه باید ورود و کمک کند. اگر در کنار همکاری و کمک‌ها نظارت‌های دقیق هم باشد، قطعاً می‌توانیم این وعده را عملی کنیم.

رونق تولید مسکن باعث رشد اقتصاد خواهد شد

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: پیش از مسکن دار شدن مردم ما می‌توانیم با ساخت مسکن یکسری اشتغال برای مردم ایجاد کنیم. چرا که ساخت مسکن نیازمند مشاغلی است؛ از راننده‌ای که بار جابه‌جا می‌کند تا نگهبانی که از یک کارگاه حفاظت می‌کند. طبیعتاً همهٔ این شغل‌ها با آغاز ساخت‌‌وساز فعالیتشان بیشتر می‌شود.

پژمان فر در پایان گفت: با ساخت انبوه مسکن شاهد یک انقلاب جدی در حوزه اقتصاد نیز خواهیم بود؛ چرا که با تولید مسکن، صنایع فولاد، پتروشیمی و … هم فعال‌تر می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین