|

برای سرمایه گذاری در بازار رمزارز‌ها رعایت چه نکاتی لازم است؟

اگر در بازار رمزارز‌ها مشغول فعالیت باشید، در صورت عدم تجربه کافی در اقیانوسی از اخبار مثبت و منفی گم خواهید شد و نمی‌توانید تصمیم بگیرید.

برای سرمایه گذاری در بازار رمزارز‌ها رعایت چه نکاتی لازم است؟
کد مطلب : 21889

به گزارش تراز اقتصاد ، بعد از آشنایی با بازار رمزارز‌ها و مدتی فعالیت در این حوزه بدون شک برای همه افراد این سوال پیش می‌آید که چه عواملی باعث پایین و بالا رفتن قیمت ارز‌های دیجیتال مختلف می‌شود؟ در ابتدا و قبل از هر توضیح خاصی، باید برترین رمزارز‌های بازار را شناسایی و روند تغییرات قیمت آن‌ها را برای مدت ۶ ماه مورد بررسی قرار دهید.

این بررسی و تحلیل به شما نشان خواهد داد که چگونه قیمت بیت کوین روی سایر رمزارز‌های بازار تاثیر دارد و کدام آلت کوین‌های برتر کمترین اثر را از تغییر قیمت پادشاه کوین‌ها می‌پذیرند. بعد از به‌دست آوردن چنین شناختی، درک وضعیت بازار برای شما راحت‌تر از قبل شده و از تغییرات ناگهانی که هر از چند گاهی در بازار رخ می‌دهد، کمتر متعجب خواهید شد. در ادامه لیست چند رمزارز برتر حال حاضر بازار کریپتو را مشاهده می‌کنید:

بعد از انجام فرآیند بالا مهم‌ترین متغیر‌های زیر را برای هر رمزارز می‌توانید مورد بررسی قرار دهید و بر اساس آن تحلیل جامع و کاملی از آینده رمزارز به‌دست می‌آورید:

عرضه و تقاضا: میزان عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت ارز‌های دیجیتال دارد. به این معنا که هر چه تقاضا بیشتر باشد به همین میزان قیمت بالا می‌رود و بالعکس.

هزینه‌های شبکه: هزینه اصلی تولید رمزارز پاداش ماینر‌ها است که توسط شبکه و از طریق رمزارز بومی پرداخت می‌شود.

پدیده هالوینگ: هر چهار سال یک‌بار اتفاق افتاده و بر اساس آن پاداش ماینر‌ها نصف می‌شود.

محدودیت: محدود بودن میزان ارز‌های دیجیتال در هر بلاکچین باعث می‌شود تا به دلیل محدودیت منابع ارزش دارایی افزایش یابد.

کارمزد تایید تراکنش‌ها: هرچه کارمزد تایید تراکنش‌ها افزایش یابد به دنبال آن ارزش رمزارز‌ها نیز بیشتر می‌شود. این کارمزد در صورت عجله معامله‌گر برای تایید تراکنش به ماینر پرداخت می‌شود.

مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به رمزارز: در سال‌های اخیر دولت‌ها در تلاش هستند تا مقرراتی را در مورد بازار ارز‌های دیجیتال وضع کنند. هر چه این قوانین سخت‌گیرانه‌تر باشد، قیمت ارز‌های دیجیتال نیز سقوط خواهد کرد.

اظهارنظر افراد مهم: به‌دفعات شاهد آن هستیم که با مصاحبه و توییت زدن افراد تاثیرگذار قیمت ارز‌های دیجیتال تغییر می‌کند. اگر اظهارنظر انجام‌شده مثبت باشد قیمت ارز‌های دیجیتال رشد می‌کند و بالعکس.

رسانه‌ها: هرچه رسانه‌ها زمان بیشتری را برای معرفی و آموزش ارز دیجیتال صرف کنند، شناخت مردم نسبت به این بازار افزایش‌یافته و تمایل به سرمایه‌گذاری در آن نیز بیشتر می‌شود. با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می‌یابد.

فعالیت سرمایه‌گذاران اصلی (نهنگ‌ها): سرمایه‌گذاران اصلی یا به‌اصطلاح نهنگ‌ها، افراد یا موسساتی با سرمایه بسیار زیاد در بازار هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری مبالغ بالا و یا فروش کل سرمایه خود بر قیمت‌ها اثرگذار باشند. برای مثال نهنگی با فروش تمام دارایی ارز‌های دیجیتال خود، حجم زیادی رمزارز را وارد بازار کرده و باعث افت شدید قیمت‌ها می‌شود.

خبر‌های بازار: به دلیل قدرت بسیار زیاد رسانه و سرعت‌بالای انتقال اخبار جدید، هرگونه خبر و گزارشی درباره این بازار بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. اخبار بازار نخستین چیزی است که قبل از ورود به معامله باید به آن توجه کنید.

در دسترس بودن: اگر خرید و فروش یک رمزارز به‌راحتی امکان‌پذیر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل با قرار گرفتن یک رمزارز در لیست صرافی‌های معتبر ارزش آن بیشتر می‌شود.

رقابت رمزارز‌ها با یکدیگر: با ورود ارز دیجیتال جدید، درصورتی‌که رمزارز تازه‌وارد از فناوری مشابهی که از قبل در میان سایر رمزارز‌ها وجود دارد استفاده کند، باعث افزایش قیمت خواهد شد. برای مثال Ethereum و EOS هر دو در قرارداد‌های هوشمند با یکدیگر در رقابت هستند.

منبع: گسترش نیوز

انتهای پیام/

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین