|

ماجرای سرباز شجاع و سارق پررو که جنجالی شد

ویدیویی که در فضای مجازی از شجاعت یک سرباز در برابر دزد کیف یک خانم پخش شده، واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشته است.

ماجرای سرباز شجاع و سارق پررو که جنجالی شد
کد مطلب : 21800

به گزارش تراز اقتصاد ، ویدئویی که از اقدام شجاعانه یک سرباز علیه یک سارق در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته، سوژه مطلب پیش‌رو است. بسیاری از کاربران به رفتار دلاورانه سرباز اشاره کرده‌اند و برخی هم از رفتار عجیب سارق نوشته‌اند، سارقی که نه تنها فرار نمی‌کند، بلکه انگار ایستاده تا به زعم خودش حقش را بگیرد!

عباس عبدی درباره این اتفاق نوشت: خیلی‌ها از کار این سرباز جوانمرد قدردانی کرده‌اند. طبعا همه از این رفتار استقبال می‌کنیم. ولی اگر بدانید که چنانچه سارق در این تصادف کشته یا مصدوم می‌شد، سرباز را قصاص یا زندان می‌کردند شاید نگاه به ماجرا تفاوت می‌کرد.

کاربر دیگر در این باره نوشت: اولا باید راه ورسم عیاری و جوانمردی را زنده نگهداشت موردحمایت افکارعمومی قراربگیرد. دوما قانون ظرفیت‌هایی دارد که باید موردتوجه قضات قراربگیرد. در قضاوت وقانون، اینگونه موارداستنثاء دارد، ممکن بود آن خانم سکته میکرد تمام دارییش داخل کیف بود، برهم زدن نظم عمومی است موجب ناامنی جامعه شده، جرم مشهوده

کاربر دیگر، اما نظر متفاوتی نسبت به این اقدام سرباز داشت و نوشت: راه و رسم عیاری را باید زنده نگهداشت، اما مجازات باید با جرم تناسب داشته باشد. اگر کیف قاپ که حد اکثر جرمش جرم دزدی است در صورت ضربه ماشین می‌مرد یا فلج می‌شد مجازاتی بیش از جرم انجام شده بود.

کاربری نوشت: اقدام جسورانه‌ی سرباز وظیفه‌ای که نهی از منکر کرد و جلوی دزدی رو گرفت واقعاً تحسین برانگیز بود

کاربر دیگر نوشت: اما در این فیلم من یک چیز نگران کننده می‌بینم؛ سارقی که می‌ایستد و دعوا می‌کند! گویی آن مال را حق خود می‌داند. این بد است؛ این خیلی خطرناک است.

کاربر دیگر درباره‌ی مردمی که فقط نظاره گر این اتفاق بودند، نوشت: نخست:اونی که داره جدا می‌کنه احتمالا همدست سارقه. دوم:سارق بسیار پررویی است بجای فرار حمله می‌کنه. در این مورد خاص دفاع مشروع قابل استناده. شرایطش هم وجود دارد. سوم:مردم چرا برای دستگیری سارق اقدام نمی‌کنند!

عده‌ای از کاربر هم اعتقاد داشتند سرباز باید روند قانونی را طی می‌کرد و در این باره نوشتند: یک نکته خیلی بد دیگه هم اینه که جناب سرباز، به خودش اجازه داد با ماشین بزنه بهش. ممکن بود سرش بخوره زمین بمیره! اونوقت به عنوان قتل عمد دستگیر میشد سرباز و باید روند قانونی رو طی میکرد. این جور مواقع سر یه اتفاق پیش بینی نشده فرد ضرر هم میکنه و یه دیه سنگین (حتی فقط از سر اسیب دیدگی، نه خدایی نکرده قتل) میافته رو دوشش.

کاربر دیگر نوشت: شما وقتی دزد بهتون حمله کرد. در بهترین حالت نیروی انتظامی یه صورت جلسه می‌نویسه و به شما میگه ولش کن پیدا نمیشه. شانس آورده باشید که فقط مالتون رو برده باشن.

همچنین رئیس پلیس پایتخت از افزایش دودرصدی سرقت‌های خرد در تهران خبر داد و گفت: سارقان چه آن‌هایی که سابقه دارند و چه آن‌هایی که بار اول است دست به سرقت می‌زنند، احساس ترس و نگرانی ندارند. سردار حسین رحیمی با اشاره به موضوع سرقت‌های خرد گفت: در بحث سرقت‌ها به‌خصوص سرقت‌های خرد که ۶۰ تا ۷۰ درصد سرقت‌ها را شامل می‌شوند، شدت برخورد لازم است. به نظر می‌رسد دستگاه قضایی به ایرادات موجود در زمینه برخورد با سارقان در مرحله پس از دستگیری واقف بوده، اما از نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دستگاه قضایی و مجری دستورات قضایی توقع دارد در امر دستگیری مجرمان و اجرای طرح برای جلوگیری از وقوع سرقت کوتاهی نکند.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین