|

رشد ۵۵۱۸ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۱۹.۷ هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 5518 واحد رشد همراه شد.

رشد ۵۵۱۸ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۱۹.۷ هزار میلیارد تومان رسید
کد مطلب : 10322

به گزارش خبرنگار اقتصادی تراز اقتصاد، بورس اوراق بهادار تهران که از روز چهارشنبه نخستین عرضه اولیه یک شرکت صنایع روی در فرابورس را تجربه کرد، روند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در پایان معاملات با افزایش 5 هزار و 519 واحد روبه‌رو شد. گرچه امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن 2 هزار و 967 واحد کاهش یافته و به رقم 411 هزار و 903 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 754 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 404 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 894 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 47 صدم درصد رشد کرده است.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 71 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 23 صدم درصد رشد کرد.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص اول بورس 67 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 2 دهم درصد تقویت شد.

امروز نمادهای معدنی گلگهر، چادرملو، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، دارویی برکت، ایران‌خودرو، باما، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بوده‌اند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 60 واحد تقویت شده و به رقم 17 هزار و 553 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 185 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 1.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 130 هزار نوبت معامله و به ارزش 15 هزار و 927 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به بیش از 19.7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، گلگهر، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد چوکاریل بیشترین کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش امروز مربوط به زغال‌سنگ طبس، گسترش صنایع روی ایرانیان، ذوب‌آهن اصفهان، توسعه و عمران استان کرمان، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و صنایع لاستیک یزد بوده‌اند.


پالایش یکم

به گزارش فارس، علی‌رغم اینکه دولت قول داده بود در قالب بسته 3+7 زیان خریداران صندق پالایشی یکم را جبران کند، هنوز به و اقعیت نپیوسته و خریداران پالایش یکم که هر واحد آن را به 10 هزار تومان خریده بودند، هم‌اکنون با 28 درصد زیان روبه‌رو شدند و هر واحد پالایش یکم امروز 7 هزار و 234 تومان معامله می‌شود. قرار بود طبق مصوبه دولت، با دادن سهام جایزه، خریداران پالایش یکم از زیان خارج شوند، اما د رتماس تراز اقتصاد با مسئول صندوق پالایشی و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی هنوز هیچ راهکاری برای زیان پالایشی‌ها به دست نیامده است. امیدواریم وعده‌های دولت برای جبران پالایشی زودتر به حقیقت بپیوندد.

همچنین با توجه به اینکه سال گذشته عده‌ای از مردم وارد بورس شدند و سرمایه‌های اندک خود را دراین بازار به امید حفظ ارزش پول و سودآوری و مشارکت در اقتصاد سرمایه‌گذاری کردند، اما عمدتاً به خاطر ریزش پیاپی بازار زیان دیدند، در عین حال باید تلاش کنند، اولاً سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز، ثانیاً حتما با مطالعه، پژوهش و مشورت صورت گیرد تا دوباره دچار زیان نشوند.

انتهای پیام/ب


دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین