|

توفان گرد و خاک در شرق کشور/هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در بارش های بهاری

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا شنبه ۲۵ اردیبهشت در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی ساعات احتمال وقوع توفان گرد و خاک وجود دارد.

توفان گرد و خاک در شرق کشور/هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در بارش های بهاری
کد مطلب : 10020

محمد اصغری در گفت‌ وگو با خبرنگار تراز اقتصاد در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در سواحل خزر بارش باران و وزش باد داریم همچنین امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر و رعد و برق پیش بینی می شود و پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، شرق سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در سواحل خزر و استان های زنجان، البرز، تهران، قزوین، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، شمال فارس و ارتفاعات خراسان شمالی و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و در نقاط مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

اصغری اظهار کرد: در استان هایی که ذکر شد تا اوخر وقت جمعه هفته جاری احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک و شکستن درختان وجود دارد.

وی افزود: در این راستا توصیه می شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در اضافه کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سواحل خزر و شمال غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز، مرکز کشور، دامنه های زاگرس، شمال فارس، ارتفاعات شمال هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان و یزد بارش خواهیم داشت.

اصغری گفت: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در استان کرمان، استان های واقع در مناطق مرکزی کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از امروز تا شنبه ۲۵ اردیبهشت در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی ساعات احتمال وقوع توفان گرد و خاک وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در اردبیل و غرب سواحل خزر دما ۸ تا ۱۴ درجه و در شرق سواحل خزر دما ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان‌کرد: آسمان تهران فردا ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۹ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب


دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین